Newsy

Jak budować siatkę kontaktów? Czyli pozyskiwać klientów?

600x100-35K
Jak budować siatkę kontaktów? Czyli pozyskiwać klientów?
 

Mówi:

Natalia Lendzion, Doradca marketingowy, autorka licznych artykułów i książek z zakresu biznesu i rozwoju.

Z pewnością każdy z nas odwiedził wielu klientów w swojej karierze, a jeżeli nie to wszystko przed nim.

Jak budować siatkę kontaktów. Może dla niektórych to śmieszne, ale najlepiej uczą tego firmy sprzedające produkty w trybie bezpośrednim. Taki Oriflame, Avon czy instytucje finansowe pozyskują klientów z polecenia lub poprzez zorganizowanie sobie listy osób. Każdy handlowiec wie, że nie ma nic cenniejszego niż baza kontaktów.

Czy zapisujesz sobie np. w Excel’u imię, nazwisko, adres, numer telefonu, e-mail klientów u których realizowałaś makijaże? Jeżeli nie to warto.

Warto jednak zapamiętać, aby budować taką bazę należy ją zgłosić do Generalnego Inspektora Danych Osobowych, aby można było ją wykorzystywać ponownie.

Tak naprawdę, każdy telefon, e-mail do klienta, który chcemy wykorzystać ponownie,  któremu kiedyś realizowałaś makijaż to przetwarzanie danych, które powinno być zgłoszone.

Zgłoszenie nie jest trudne. Wystarczy wejść na stronę www.giodo.gov.pl,  wydrukować wniosek i wysłać. Kryje się za tym wiele korzyści dla ciebie.

1.Budujesz swojąbazękontaktów – oczywiście musi ona byćposegregowana w zależności czy to klienci instytucjonalni, firmowi, czy osoby indywidualne.

2.Zbliża sięokres karnawału można im zaproponowaćrealizacjęmakijażu z 20% rabatem dla stałych klientów. Informacjętakąwysyłamy mailem lub sms-em. Ciekawe narzędzie do tego typu rzeczy prowadzi firma SERWERSMS.pl, która świadczy usługęwysyłki masowej. Koszty sąśmiesznie niskie za pakiety, a  jednym kliknięciem możecie wysłać1000 sms-ów w tym samym czasie do wszystkich klientów.

3.Tego typu działania sąbardzo pożądane, ponieważklient będzie o was pamiętał. Warto jednak zdbaćo to, aby klient wyraziłna to zgodę. Możesz daćmu do wypełnienia ankietęsatysfakcji, w której będzie można wpisaćswoje dane i zgodęna wysyłanie tego typu informacji handlowych.

4.Za jednym razem możesz przypomniećo sobie wielu klientom w czasie, kiedy jest duże prawdopodobieństwo że szukajątakiej usługi.

Dobrym sposobem na pozyskiwanie kontaktów jest uczestniczenie w różnych wydarzeniach, pokazach mody, recitalach, wystawach, wydarzeniach kulturalno-rozrywkowych.

Wszędzie tam, gdzie możemy przez przypadek poznać kogoś kogo kiedyś będziemy potrzebować lub kogoś kto może nam pomóc w pozyskaniu zlecenia, tudzież oferty współpracy na różnej płaszczyźnie.

Należy pamiętać, że na takich wydarzeniach koniecznością jest mieć zawsze przy sobie minimum 30 wizytówek. Dlaczego tyle? 10 rozdamy, 10 położymy gdzieś na stoliku i kilka w razie dodatkowej potrzeby.

Wizytówki to konieczność w tym fachu.

Klient musi wiedzieć kto i co realizował dla niego. Szczególnie, że najwięcej poleceń jest w chwili kiedy są spotkania rodzinne. Ktoś potrzebuje wizażystki i wówczas przekazywane są wizytówki. Jeżeli jej nie mamy to klient nie będzie pamiętał kto mu robił makijaż pół roku temu.

Pamięta się głównie te złe rzeczy.

Idealnie można budować siatkę kontaktów na facebook’u. Ten portal jest właśnie od tego. Nie chodzi o ilość polubień fanpage’a ale o ich jakość.

art. natalia lendzion

SP0217 ZANOX-BANNERS-2017500-5002 Image Banner 500 x 500