Newsy

Porshe Boxster

Porshe Boxster
Idea

Wirtualny świat może dawać wiele radości. Jednak, gdy będziesz mknąć przez kolejne zakręty, nie poczujesz w nim muskającego twoją skórę wiatru. Boxster jest pochwałą prawdziwego życia. Postrzegany czy to jako klasyka designu, pełen mocy sportowy samochód z centralnym silnikiem czy roadster w najczystszej postaci, oddaje on hołd swoim słynnym poprzednikom – 356 No. 1 czy 550 Spyder.

Zastanawialiśmy się nad jego przyszłością. Odpowiedzi, jak zawsze, poszukiwaliśmy w harmonijnym połączeniu stylu i funkcjonalności, tradycji i innowacyjności. Lecz czym jest harmonia? Czy to coś miłego? Coś spokojnego i delikatnego? Nie dla nas. Dlatego wyraźnie określiliśmy nasz wzorzec roadstera i wyostrzając go nadaliśmy mu całkiem nowy wyraz.

Osiągnęliśmy to stosując regułę Intelligent Performance. Zwiększając moc i jednocześnie podnosząc wydajność. Wykorzystując innowacyjne technologie i inteligentną lekką konstrukcję. Projektując sportowe nadwozie i wnętrze z estetycznymi liniami i krzywiznami we właściwych miejscach.

Duch czystej krwi roadstera jest bardzo żywy i pełen wigoru. Bardziej niezależny niż kiedykolwiek, jeszcze potężniejszy, bardziej intuicyjny i intensywniejszy.

Inżynieria Boxstera

 

 

 

Skrzynia ręczna Porsche Doppelkupplung (PDK)
W mieście w l/100 km 11.4 10.6
Poza miastem w l/100 km  6.3  5.9
Łącznie w l/100 km  8.2  7.7
Emisja CO2 w g/km  192  180

Czemu ma służyć cała wiedza i doświadczenie, jeśli nie można wcielić jej w życie i przełożyć na drogę?

W Boxsterze 2,7-litrowy, 6-cylindrowy silnik boxer dostarcza 195 kW (265 KM); w Boxsterze S, 3,4-litrowy odpowiednik generuje 232 kW (315 KM). Oba montowane centralnie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa (DFI) i układ VarioCam Plus, co pozwala znacznie podnieść moc i wydajność. Standardowy przycisk SPORT umieszczony w centralnej konsoli otwiera nowe perspektywy zwinności. Moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem lekkiej, 6-biegowej skrzyni manualnej lub opcjonalnej, 7-biegowej skrzyni Porsche Doppelkupplung (PDK).

Za wzorcową wydajność odpowiada szereg innowacyjnych technologii. Standardowo odnajdziemy pośród nich funkcję auto start/stop, system rekuperacji energii elektrycznej, oszczędzający energię, elektromechaniczny układ wspomagania, inteligentne sterowanie obiegiem temperaturowym oraz, w połączeniu z PDK, funkcję „żeglowania”. Efektem jest znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 sięgające 16% w porównaniu z poprzednikiem (w zależności od wariantu wyposażenia).

Porsche Stability Management (PSM) zapewnia stabilność na granicy sportowych osiągów. Oferowany opcjonalnie, rozszerzony Porsche Active Suspension Management (PASM) oferuje stałą korektę sił tłumienia w oparciu o wybrany tryb pracy. Dynamikę osiągów można jeszcze bardziej podkreślić dzięki opcjonalnemu systemowi Porsche Torque Vectoring (PTV). Oferowany dodatkowo pakiet Sport Chrono po raz pierwszy obejmuje także dynamiczne mocowania skrzyni biegów. Zawierają one płyn o właściwościach magnetycznych, który pozwala natychmiast dostosowywać działanie do sposobu jazdy i przeciwdziałać efektowi bezwładności. Rezultatami są odczuwalnie stabilniejsze prowadzenie podczas wyczynowej jazdy oraz wyższy komfort podróżowania.

Hamulce przedniej osi posiadają większą powierzchnię zapewniającą jeszcze lepszą skuteczność. Hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) dostępne są opcjonalnie.

Dach nowych modeli Boxster pozwoli Ci łatwo się wyciszyć. Elektrycznie sterowany do prędkości 50 km/h, otwiera się i zamyka w czasie około 9 sekund.

Inteligentna lekka konstrukcja, obszernie wykorzystując aluminium w strukturze nadwozia, drzwiach i pokrywach bagażników, pomaga osiągnąć doskonały współczynnik mocy do masy.

* Dane uzyskane przy pomocy metody pomiarowej Euro 5 (715/2007/EC i 692/2008/EC) w cyklu NEDC (New European Driving Cycle) przy wyposażeniu standardowym. Informacje nie odnoszą się do konkretnego samochodu i nie stanowią części oferty, a prezentowane są w celu umożliwienia porównania różnych typów samochodów. Dalsze, aktualne informacje dotyczące indywidualnych samochodów można uzyskać w Porsche Centrum.

Zużycie paliwa zostało określone dla samochodów w standardowej specyfikacji. Wyposażenie dodatkowe może mieć wpływ na spalanie i osiągi.

Nadwozie

Na nowo zdefiniowaliśmy osiągi Boxstera i określiliśmy, jak powinien wyglądać roadster przyszłości. W ten sposób, po raz kolejny udało nam się stworzyć ikonę niezależności. Podobnie jak w przypadku legendarnych poprzedników, np. 550 Spyder, to właśnie Porsche kontynuuje tradycję uosabiania uczucia prawdziwej wolności i postępu.

Pionowy kontur przednich reflektorów został odziedziczony po wyścigowych samochodach Porsche lat 60. i 70. Choć nowy Boxster jest przesiąknięty genami minionych generacji, wprowadza sięgające w przyszłość wzorce projektowania.

Duże, imponujące wloty powietrza nadają przedniej części potężny wygląd.

Boczne kontury są obietnicą emocjonujących osiągów, a długi rozstaw osi i niska, pochylona przednia szyba tworzą sylwetkę klina. Wrażenie to wzmacnia wyjątkowo sportowa linia zamkniętego dachu. Duże koła, nawet 20-calowe, stanowią stylowy dodatek do klasycznego roadstera. Podkreślają one szeroki rozstaw kół i pomagają osiągnąć zupełnie nowy poziom osiągów.

Charakterystyczna linia błotników podkreśla koła i, w połączeniu z bocznymi wlotami powietrza, koncepcję centralnego umieszczenia silnika. Takie elementy przywodzą na myśl 718 RS 60 Spyder, lekki samochód sportowy z centralnym silnikiem, który odnosił sukcesy zarówno w wyścigach górskich, jak i na długim dystansie.

Precyzyjne linie biegnące elegancko wzdłuż błotników ku tyłowi nadają Boxsterowi wyjątkowe miejsce w palecie modeli Porsche. O ile w całości samochód jest po prostu imponujący, to jego linie są zdefiniowane ostrzej, niż w jakimkolwiek Porsche dotąd.

Ekskluzywna stylistyka drzwi jest odbiciem najnowszych osiągnięć projektowania Porsche. W typowy dla Porsche sposób niesie ze sobą funkcję. Dynamiczne kontury polepszają przepływ powietrza do bocznych wlotów. W górnej części prowadzą do precyzyjnej, podłużnej krawędzi, na dole podkreślone są modelowanym progiem drzwi. Zewnętrzne lusterka mocowane są bezpośrednio na drzwiach, co umożliwia uzyskanie niezwykłej aerodynamiki i niskiego poziomu szumów wiatru.

Tylny spojler to nie tylko uczta dla oczu, unosząc się automatycznie redukuje siły znoszące. Połączenie aerodynamiki i estetyki przyniosło tu wyśmienity efekt. Gdy jest schowany, jego krawędź płynnie łączy się z tylnymi światłami LED. Wąskie kierunkowskazy zdają się przedłużać go na boki. Każde z tylnych świateł okala centralne światło hamowania i akcentuje kontury całości. Dla większego efektu światła cofania i przeciwmgielne umieszczone są centralnie, pod tylnym spojlerem. To bezprecedensowe rozwiązanie jest rezultatem nowoczesnego użycia przez Porsche formy. Dyfuzor mieszczący stalową końcówkę wydechu (podwójną w przypadku Boxstera S) jest zintegrowany w centralnej części i jest ostatnim szlifem potężnie zaprojektowanego tyłu.

Podsumowując, nowy Boxster czerpie inspirację z długiej historii oraz jest sumą naszych nowych pomysłów. W ten sposób jest odzwierciedla całkiem nową interpretację koncepcji roadstera – z akcentem na przyszłość.

Wnętrze

Wnętrze nowych modeli Boxster spełnia obietnice składane przez nadwozie. Lekkie, pozbawione nadmiaru, dobrze zdefiniowane; wszystko powstało z myślą o jednym: doskonałej jeździe.

Moc, kreślone kontury, punkt widzenia kierowcy, właściwie cała koncepcja, wszystko skierowane jest w stronę podróży. Inteligentna koncepcja obsługi i logiczne rozmieszczenie kontrolek utrzymują koncentrację kierowcy wyłącznie na drodze. Uniesiona centralna konsola doskonale okala prowadzącego i zmniejsza odległość lewarka od kierownicy umożliwiając szybką i ergonomiczną zmianę biegów. To jedynie jedno z rozwiązań, jakie przenieśliśmy z toru wyścigowego na drogi.

Stylistyka drzwi odzwierciedla podobną dynamikę. Uchwyty są odbiciem linii centralnej konsoli i płynnie współtworzą charakterystyczny design. Schowki są obszerne i praktyczne.

Jak można oczekiwać od samochodu sportowego, kierowca siedzi nisko. Standardowo montowane są sportowe fotele. Atletyczne proporcje nowych modeli Boxster pozwoliły na zastosowanie nowej architektury wnętrza. Efektem jest uczucie przestrzeni i lekkości, bez poświęcania autentycznego ducha roadstera.

Czy jesteś gotowy, aby dowieść swojej niezależności? Trójramienna sportowa kierownica doskonale spoczywa w dłoniach. Trzy okrągłe zegary są typowe dla Boxstera. Zegar po prawej stronie kryje w sobie nowy, 4,6-calowy ekran TFT przekazujący informacje z komputera pokładowego lub standardowego systemu audio CDR. Niepozorny daszek osłania instrumenty zapewniając ich optymalną widoczność.

Obręcz kierownicy, dźwignia zmiany biegów i uchwyty drzwi wykończone są skórą. Wykończone w kolorze srebrnym detale dodają wyrafinowanego smaku i obejmują listwę tapicerki deski rozdzielczej, obudowy bocznych i centralnych nawiewów i centralną konsolę. Opcjonalnie sportową elegancję nowych modeli Boxster można podkreślić dzięki obszernej gamie tapicerek i wykończeń.

Osiągi
Skrzynia ręczna Porsche Doppelkupplung (PDK)
W mieście w l/100 km 11.4 10.6
Poza miastem w l/100 km  6.3  5.9
Łącznie w l/100 km  8.2  7.7
Emisja CO2 w g/km  192  180

Silnik 2,7 litra

Boxster wyposażony jest w 6-cylindrowy, 2,7-litrowy silnik typu boxer z bezpośrednim wtryskiem paliwa (DFI) i systemem VarioCam Plus. Generuje on moc 195 kW (265 KM) przy 6700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 280 Nm dostępny jest w szerokim zakresie 4500 – 6500 obr./min.

Nowy Boxster z 6-biegową manualną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,8 sekundy i osiąga 264 km/h. Z opcjonalną skrzynią Porsche Doppelkupplung (PDK) sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 262 km/h. W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas przyspieszenia do 100 km/h jest zredukowany do 5,5 sekundy.

Silnik 3,4 litra

Nowy Boxster S jest napędzany przez 6-cylindrową, 3,4-litrową jednostkę z bezpośrednim wtryskiem paliwa (DFI) i systemem VarioCam Plus. Dysponuje on mocą 232 kW (315 KM) przy 6700 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 360 Nm w przedziale 4500 – 5,800 obr./min.

Nowy Boxster S z 6-biegową manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy i osiąga prędkość 279 km/h. Z opcjonalną skrzynią PDK analogiczne przyspieszenie wynosi 5,0 sekund, a prędkość maksymalna to 277 km/h. W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono Boxster S z PDK potrzebuje jedynie 4,8 sekundy na osiągnięcie 100 km/h.

* Dane uzyskane przy pomocy metody pomiarowej Euro 5 (715/2007/EC i 692/2008/EC) w cyklu NEDC (New European Driving Cycle) przy wyposażeniu standardowym. Informacje nie odnoszą się do konkretnego samochodu i nie stanowią części oferty, a prezentowane są w celu umożliwienia porównania różnych typów samochodów. Dalsze, aktualne informacje dotyczące indywidualnych samochodów można uzyskać w Porsche Centrum.

Zużycie paliwa zostało określone dla samochodów w standardowej specyfikacji. Wyposażenie dodatkowe może mieć wpływ na spalanie i osiągi.

  • Diagram silnika

    [więcej]

  • Silniki Boxer

    Dla Porsche montowany centralnie boxer to więcej niż tradycja, to legenda. Jednym z najbardziej znanych przykładów był 550 Spyder. Wraz… [więcej]

    Dla Porsche montowany centralnie boxer to więcej niż tradycja, to legenda.

    Jednym z najbardziej znanych przykładów był 550 Spyder. Wraz z inteligentną lekką konstrukcją takie rozwiązanie gwarantowało niezwykłą zwinność i dynamikę pokonywania zakrętów i okazało się kluczowe dla niezliczonych zwycięstw odnoszonych w wyścigach na najsłynniejszych światowych torach. W latach 60. swoją cegiełkę do sukcesów samochodów z centralnym silnikiem dołożył 718 RS 60 Spyder triumfując w wyścigach górskich i na długich dystansach.

    Silnik montowany centralnie to część tradycji Porsche i istota Boxstera. Zalety mówią same za siebie. Koncentracja masy w pobliżu centralnego punktu samochodu i niski środek ciężkości umożliwiają niezwykłą zwinność i dynamikę pokonywania zakrętów. Jednocześnie masa jest jednolicie rozłożona na przednią i tylną oś, a charakterystyka prowadzenia jest wyjątkowo wyważona. Łączny rezultat pozwala kierowcy w pełni cieszyć się każdym zakrętem i zachowywać doskonałą kontrolę nad samochodem.

    Jest wiele powodów, abyśmy pozostali wierni koncepcji centralnego montażu silnika, przekazywali wiedzę zdobywaną na torach wyścigowych samochodom produkowanym seryjnie, czy dalej łączyli tradycję z innowacyjnością. Jak to robimy? Wykorzystując zasady Intelligent Performance, naszego zobowiązania do osiągania wysokich mocy przy stosunkowo niskim spalaniu i emisji spalin.

    Mając to na uwadze opracowaliśmy dwa kompaktowe i lekkie silniki typu boxer, które charakteryzuje możliwość dostarczania wysokich mocy i równie wysoka sprawność. Oba silniki standardowo wyposażone są w efektywne technologie, w tym VarioCam Plus, bezpośredni wtrysk paliwa (DFI), funkcję auto start/stop, system rekuperacji energii elektrycznej, czy rozbudowany układ sterowania przepływem ciepła.

    Co jeszcze można dodać zamontowanemu centralnie silnikowi? Jeszcze większą zrywność. Jedno naciśnięcie znajdującego się na centralnej konsoli przycisku SPORT sprawia, że reakcje silnika stają się jeszcze bardziej dynamiczne, dając więcej przyjemności w jeździe na granicy osiągów. Przyjrzyjmy się szczegółom.

  • Wydajność

    Sterowanie obiegiem ciepła Modele Boxster wyposażone są w nową wersję sterowania obiegiem ciepła redukującą straty powodowane tarciem w fazie rozgrzewania… [więcej]

    Sterowanie obiegiem ciepła

    Modele Boxster wyposażone są w nową wersję sterowania obiegiem ciepła redukującą straty powodowane tarciem w fazie rozgrzewania silnika.

    Dzięki strategii selektywnej kontroli i zgodnemu z zapotrzebowaniem włączaniu różnych obwodów chłodzenia, silnik i skrzynia biegów po rozruchu znacznie szybciej osiągają normalną temperaturę pracy. Wynikające z tego zmniejszenie tarcia redukuje także żyżycie paliwa i emisję CO2. Podczas sportowej jazdy, dla zachowania wysokiego poziomu osiągów, sterowanie przepływem ciepła odpowiednio obniża temperaturę.

    Nasz wywodzący się ze sportu samochodowego układ chłodzenia typu cross-flow jednakowo chłodzi każdy z cylindrów chroniąc zawory przed przegrzaniem i przedwczesnym zużyciem. Polepsza to spalanie i utrzymuje emisje, spalanie paliwa i hałas na stosunkowo niskim poziomie.

    Funkcja auto start/stop

    Montowana standardowo w nowych modelach Boxster funkcja auto start/stop wyłącza silnik, gdy się zatrzymasz, włączysz luz i zwolnisz pedał sprzęgła. W samochodach wyposażonych w Porsche Doppelkupplung (PDK) wystarczy wcisnąć i przytrzymać pedał hamulca.

    Wszystkie systemy audio i komunikacji będą w dalszym ciągu działać, podobnie jak system klimatyzacji.

    Silnik zostanie uruchomiony automatycznie, gdy tylko wciśniesz sprzęgło lub, w samochodach z PDK, zwolnisz pedał hamulca. To oszczędzające paliwo, innowacyjne rozwiązanie ma zastosowanie głównie w miastach lub korkach na autostradach.

    Funkcję auto start/stop można włączyć i wyłączyć osobnym klawiszem umieszczonym w centralnej konsoli. W szczególnych okolicznościach, np. przy wysokich temperaturach zewnętrznych, włączonym trybie SPORT lub niskim poziomie naładowania akumulatora, funkcja jest wyłączana automatycznie.

    System rekuperacji energii elektrycznej

    Aby zwiększyć wydajność, nowe modele Boxster wyposażone są w inteligentny system rekuperacji energii elektrycznej. Akumulator jest ładowany przez alternator głównie podczas hamowania. Dzięki takiemu rozwiązaniu, gdy będziesz potrzebował całej mocy, dostępne maksimum zostanie przekazane bezpośrednio na drogę.

    Sterowanie obiegiem ciepła

    Modele Boxster wyposażone są w nową wersję sterowania obiegiem ciepła redukującą straty powodowane tarciem w fazie rozgrzewania silnika.

    Dzięki strategii selektywnej kontroli i zgodnemu z zapotrzebowaniem włączaniu różnych obwodów chłodzenia, silnik i skrzynia biegów po rozruchu znacznie szybciej osiągają normalną temperaturę pracy. Wynikające z tego zmniejszenie tarcia redukuje także żyżycie paliwa i emisję CO2. Podczas sportowej jazdy, dla zachowania wysokiego poziomu osiągów, sterowanie przepływem ciepła odpowiednio obniża temperaturę.

    Nasz wywodzący się ze sportu samochodowego układ chłodzenia typu cross-flow jednakowo chłodzi każdy z cylindrów chroniąc zawory przed przegrzaniem i przedwczesnym zużyciem. Polepsza to spalanie i utrzymuje emisje, spalanie paliwa i hałas na stosunkowo niskim poziomie.

    Funkcja auto start/stop

    Montowana standardowo w nowych modelach Boxster funkcja auto start/stop wyłącza silnik, gdy się zatrzymasz, włączysz luz i zwolnisz pedał sprzęgła. W samochodach wyposażonych w Porsche Doppelkupplung (PDK) wystarczy wcisnąć i przytrzymać pedał hamulca.

    Wszystkie systemy audio i komunikacji będą w dalszym ciągu działać, podobnie jak system klimatyzacji.

    Silnik zostanie uruchomiony automatycznie, gdy tylko wciśniesz sprzęgło lub, w samochodach z PDK, zwolnisz pedał hamulca. To oszczędzające paliwo, innowacyjne rozwiązanie ma zastosowanie głównie w miastach lub korkach na autostradach.

    Funkcję auto start/stop można włączyć i wyłączyć osobnym klawiszem umieszczonym w centralnej konsoli. W szczególnych okolicznościach, np. przy wysokich temperaturach zewnętrznych, włączonym trybie SPORT lub niskim poziomie naładowania akumulatora, funkcja jest wyłączana automatycznie.

    System rekuperacji energii elektrycznej

    Aby zwiększyć wydajność, nowe modele Boxster wyposażone są w inteligentny system rekuperacji energii elektrycznej. Akumulator jest ładowany przez alternator głównie podczas hamowania. Dzięki takiemu rozwiązaniu, gdy będziesz potrzebował całej mocy, dostępne maksimum zostanie przekazane bezpośrednio na drogę.

     

  • Funkcja ‘żeglowania’

    Dostępna z Porsche Doppelkupplung (PDK) funkcja ‘żeglowania’, gdy tylko pozwala na to sytuacja, umożliwia zaoszczędzenie jeszcze większej ilości paliwa. Aby… [więcej]

    Dostępna z Porsche Doppelkupplung (PDK) funkcja ‘żeglowania’, gdy tylko pozwala na to sytuacja, umożliwia zaoszczędzenie jeszcze większej ilości paliwa. Aby zapobiec efektowi hamowania silnikiem, jest on odłączany od skrzyni biegów. W ten sposób optymalnie wykorzystywany jest pęd samochodu pozwalając na swobodne toczenie na dłuższych dystansach.

    Powiedzmy na przykład, że przewidując ograniczenie prędkości będziesz chciał zmniejszyć szybkość ze 100 km/h to 80 km/h. Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia PDK automatycznie wyłączy bieg i pozwoli toczyć się samochodowi aż do osiągnięcia wybranej prędkości. Gdy tylko wciśniesz pedał gazu lub hamulca, PDK w ułamku sekundy wybierze właściwy bieg. Cały proces przebiega bardzo płynnie dzięki niezwykle szybkiemu sprzęgłu.

    Innym sposobem na zmniejszenie zużycia paliwa jest wykorzystanie funkcji ‘żeglowania’ na zjazdach pozwalających zachować stałą prędkość. Działając wydajnie podczas długich podróży, np. autostradami, PDK jest zawsze gotowy do szybkiej i precyzyjnej reakcji, zgodnej z oczekiwaniami.

    W skrócie, jazda w trybie ‘żeglowania’ ma rzeczywisty wpływ na zużycie paliwa nie poświęcając przy tym komfortu czy sportowych osiągów.

  • Ręczna skrzynia biegów

    Nowe modele Boxster standardowo wyposażone są w lekką, 6-biegową manualną skrzynię biegów. Zmiany są płynne i optymalnie dostosowane do odpowiednich… [więcej]

    Nowe modele Boxster standardowo wyposażone są w lekką, 6-biegową manualną skrzynię biegów. Zmiany są płynne i optymalnie dostosowane do odpowiednich map sterowania silnikiem. Skok lewarka jest krótki i sportowy, a sam lewarek pracuje precyzyjnie umożliwiając szybkie działanie i angażującą, sportową jazdę. Znajdujący się na centralnym zegarze wskaźnik zmiany biegu na wyższy pomaga maksymalizować oszczędność paliwa.

    Uniesiona centralna konsola dodaje autentycznego posmaku samochodu sportowego. Dzięki bliskiej odległości lewarka od kierownicy zmiany biegów mogą być szybkie i niezwykle ergonomiczne.

  • Porsche Doppelkupplung (PDK)

    Opcjonalnie, dla obu nowych modeli Boxster dostępna jest odpowiednio dostrojona 7-biegowa skrzynia Porsche Doppelkupplung (PDK) pozwalająca na ręczną i automatyczną… [więcej]

    Opcjonalnie, dla obu nowych modeli Boxster dostępna jest odpowiednio dostrojona 7-biegowa skrzynia Porsche Doppelkupplung (PDK) pozwalająca na ręczną i automatyczną zmianę biegów. PDK oferuje wyjątkowo szybkie zmiany biegów bez przerywania przepływu mocy, lepsze on manualnej skrzyni przyspieszenia, bardzo krótkie czasy reakcji, zredukowane zużycie paliwa i znaczący komfort.

    Łącznie PDK ma do dyspozycji 7 biegów. Biegi od 1 do 6 zestopniowane są sportowo, a prędkość maksymalna osiągana jest na 6. biegu. Siódmy bieg ma dłuższe przełożenie, co pozwala utrzymywać niższe obroty silnika, a przez to wyższy komfort i niższe spalanie przy wyższych prędkościach.

    Projekt PDK przypomina dwie konwencjonalne skrzynie biegów zamknięte w jednej obudowie. Biegi nieparzyste stanowią jeden podzespół, a biegi parzyste – drugi. Każdy z nich ma własne sprzęgło. Gdy włączany jest jeden bieg, PDK, na podstawie impulsów nadchodzących od kierowcy, wstępnie wybiera następny. Gdy potrzebny jest kolejny bieg napęd, w czasie milisekund, przełączany jest z jednego sprzęgła na drugie bez strat w przepływie mocy.

    Po wciśnięciu klawisza SPORT do akcji włączają się wszystkie zalety nowej wersji PDK: szybsze reakcje na sygnał przepustnicy, jeszcze szybsze czasy zmiany biegów i zwinne, sterowane międzygazem redukcje przy hamowaniu silnikiem i podczas hamowania – zawsze z akompaniamentem odpowiedniego brzmienia silnika.

    Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono skrzynia PDK jest wzbogacona o funkcje ‘Launch Control’ i torowej strategii zmiany biegów. Umożliwiają one jeszcze szybsze i gwałtowniejsze zmiany biegów pozwalające dzięki wzrostowi momentu obrotowego przy zmianach biegów na wyższy uzyskać najlepsze z możliwych przyspieszenia. Przy redukcjach z ujęciem gazu uzyskiwane jest wyjątkowo sportowe hamowanie i emocjonujące, natychmiastowe przyspieszenia.

  • Układ wydechowy

    W nowych modelach Boxster każdy rząd cylindrów posiada własny przewód wydechowy wykonany ze stali szlachetnej. Za odpowiednim tylnym tłumikiem przewody… [więcej]

    W nowych modelach Boxster każdy rząd cylindrów posiada własny przewód wydechowy wykonany ze stali szlachetnej. Za odpowiednim tylnym tłumikiem przewody zbiegają się w łącznik i tworzą pojedynczą (Boxster) lub podwójną (Boxster S) końcówkę wydechu. Podwójny układ sond Lambda kontroluje i monitoruje każdy rząd cylindrów z osobna. Dla każdego z przewodów wydechowych cztery czujniki tlenu regulują skład gazów spalinowych i monitorują skuteczność oczyszczania w katalizatorach. Osobne przewody wydechowe oznaczają łatwiejszy przepływ gazów. Zmniejszenie strat ciśnienia ma pozytywny wpływ na moc, moment obrotowy i charakterystyczne brzmienie silnika.

    Jako opcja dla nowych modeli Boxster dostępny jest sportowy układ wydechowy* ze sportową końcówką. Oferuje on jeszcze pełniejsze brzmienie Porsche.

    * Dostępny nie wcześniej niż od 07/2012.

  • Rezonansowy układ dolotowy

    Efekt rezonansu, wprawiania w drgania masy powietrza w układzie dolotowym, wykorzystywany jest dla uzyskania lepszego napełniania cylindrów w pełnym zakresie… [więcej]

    Efekt rezonansu, wprawiania w drgania masy powietrza w układzie dolotowym, wykorzystywany jest dla uzyskania lepszego napełniania cylindrów w pełnym zakresie obrotów silnika. Silnik Boxstera S posiada dodatkowo przełączany zawór rezonansowy.

    Efektem jest wyższy moment obrotowy o bardziej płaskiej charakterystyce przebiegu i wysoka moc. Charakterystyczne brzmienie jest donośne i głębokie, takie jakiego spodziewałbyś się po Boxsterze.

  • Bezpośredni wtrysk paliwa (DFI)

    Bezpośredni wtrysk paliwa (DFI) stosowany jest standardowo w obu modelach Boxster. Wielootworkowe wtryskiwacze z milisekundową precyzją dostarczają paliwo bezpośrednio do… [więcej]

    Bezpośredni wtrysk paliwa (DFI) stosowany jest standardowo w obu modelach Boxster. Wielootworkowe wtryskiwacze z milisekundową precyzją dostarczają paliwo bezpośrednio do komory spalania. Wzór wtrysku został zoptymalizowany pod kątem momentu obrotowego, mocy, zużycia paliwa i emisji.

    Za pomocą bezpośredniego wtrysku układ sterowania pracą silnika indywidualnie dla każdego z cylindrów reguluje czas wtrysku, a dla każdego rzędu cylindrów dawkę paliwa. Optymalizuje to proces spalania, a więc ekonomikę zużycia paliwa. W zależności od warunków pracy silnika, w jednym cyklu może następować kilka wtrysków paliwa. Umożliwia to szybsze osiągnięcie przez katalizator normalnej temperatury pracy po uruchomieniu zimnego silnika oraz uzyskanie wyższego momentu obrotowego.

    DFI polepsza wewnętrzne chłodzenie komory spalania, ponieważ mieszanka przygotowywana jest bezpośrednio w cylindrze. To z kolei pozwala na wyższy stopień sprężania pomagający uzyskać wyższą moc i zwiększający wydajność silnika. Wtrysk regulowany jest przez elektroniczny układ sterowania pracą silnika, a emisje monitorują podwójne obwody sond Lambda.

  • VarioCam Plus

    VarioCam Plus jest koncepcją dwóch silników w jednym i reguluje położenie wałków rozrządu po stronie ssącej oraz zmienia skok zaworów… [więcej]

    VarioCam Plus jest koncepcją dwóch silników w jednym i reguluje położenie wałków rozrządu po stronie ssącej oraz zmienia skok zaworów ssących.

    System różnicuje sygnały pochodzące od kierowcy na te odnoszące się do zwyczajnej, codziennej jazdy, oraz oznaczające zapotrzebowanie na maksymalne osiągi. Elektroniczny układ sterujący pracą silnika niewyczuwalnie dostraja pracę zaworów do zadanych warunków. Skutkuje to natychmiastowymi przyspieszeniami i wyjątkowo płynna pracą.

  • Zintegrowana sucha miska olejowa

    Zintegrowana sucha miska olejowa zapewnia niezawodne smarowanie nawet przy sportowym stylu jazdy, gdy samochód doświadcza potężnych przeciążeń. Posiada również funkcję… [więcej]

    Zintegrowana sucha miska olejowa zapewnia niezawodne smarowanie nawet przy sportowym stylu jazdy, gdy samochód doświadcza potężnych przeciążeń. Posiada również funkcję chłodzącą.

    Zbiornik oleju znajduje się wewnątrz silnika eliminując w ten sposób konieczność stosowania zewnętrznego pojemnika i ograniczając masę i oszczędzając miejsce.

    Aby zmniejszyć straty mocy i zwiększyć wydajność, elektronicznie sterowana pompa olejowa smaruje punkty wewnątrz silnika zgodnie z zapotrzebowaniem. Skutkuje to optymalnym dostarczaniem oleju, niższym zużyciem paliwa i zmniejszoną emisją.

  • Układ sterujący pracą silnika

    Zintegrowana sucha miska olejowa zapewnia niezawodne smarowanie nawet przy sportowym stylu jazdy, gdy samochód doświadcza potężnych przeciążeń. Posiada również funkcję… [więcej]

    Zintegrowana sucha miska olejowa zapewnia niezawodne smarowanie nawet przy sportowym stylu jazdy, gdy samochód doświadcza potężnych przeciążeń. Posiada również funkcję chłodzącą.

    Zbiornik oleju znajduje się wewnątrz silnika eliminując w ten sposób konieczność stosowania zewnętrznego pojemnika i ograniczając masę i oszczędzając miejsce.

    Aby zmniejszyć straty mocy i zwiększyć wydajność, elektronicznie sterowana pompa olejowa smaruje punkty wewnątrz silnika zgodnie z zapotrzebowaniem. Skutkuje to optymalnym dostarczaniem oleju, niższym zużyciem paliwa i zmniejszoną emisją.

 

SP0217 ZANOX-BANNERS-2017500-5002 Image Banner 500 x 500