Newsy

STYLISTKA: Chcesz być sexy? Pokazuj mniej!

 

Zapomnij o przepastnych dekoltach i mikroskopijnych spódniczkach mini odsłaniających opalone w solarium uda. Styl „sexy” stał się znacznie bardziej dyskretny i wyrafinowany. Ostentacji mówimy zdecydowane: nie.

Projektanci nie pozostawiają nam w tym sezonie żadnych wątpliwości: z wybiegów niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zniknęły ultrakrótkie, opinające sylwetkę sukienki body-con, a w zamian pojawiły się przezroczyste szyfony, intrygujące ażurowe wycięcia i długie spódnice z rozcięciem odsłaniającym odrobinę ciała przy każdym ruchu. Nowa tendencja znalazła też odzwierciedlenie na czerwonym dywanie. W odpowiedzi na prośbę stacji CBS o powściągliwość w ubiorze podczas gali wręczenia nagród Grammy, Rihanna pojawiła się w „poważnej”, długiej aż po ziemię sukni Alaïa, a Beyoncé wybrała czarno-biały kombinezon Osmana w minimalistycznym stylu.

trendy pokazuj mniej skromna

Tymczasem włoskie marki takie jak Gucci, Pucci i Versace, które kochamy głównie za krótkie, mocno podkreślające sylwetkę fasony, musiały radykalnie zmienić swoją taktykę. Tym razem na wybiegu Gucci jedna za drugą pojawiały się modelki ubrane w zapięte po samą szyję tuniki i sukienki z długim rękawem i przezroczystymi wstawkami przypominającymi plaster miodu. Motywem przewodnim kolekcji Pucci była dziewicza biel – seksowne, choć swobodnie skrojone spodnie z ozdobnymi, prześwitującymi panelami wzbudziły absolutny zachwyt wśród znanych modowych blogerek: Susie Lau i Rumi Neely. Wyraźny odwrót od opinającego ciało dżerseju na rzecz strukturalnego, pudełkowego kroju można było z kolei zaobserwować w kolekcjach Preen i Givenchy: sugestywne rozcięcia i lekkie jak mgiełka warstwy organzy odsłaniały dokładnie tyle, ile trzeba, aby skutecznie pobudzić wyobraźnię.

Komu i czemu zawdzięczamy tę rewolucję? Być może wynika ona z narastającego zmęczenia ostentacyjnym eksponowaniem ciała. Albo jest efektem coraz silniejszego wpływu, jaki wywierają na światową modę klientki z Bliskiego Wschodu. Prześwitujące bluzki i sukienki Valentino z długim rękawem i schludnym kołnierzykiem znakomicie podsumowują nowy trend, zgrabnie łącząc dwa przeciwległe bieguny: dziewczęcą skromność i odważne przezroczystości. To, że marka jest obecnie własnością książęcej rodziny z Kataru może być zwykłym zbiegiem okoliczności, ale z drugiej strony – także znakiem naszych czasów. Tak czy owak, zmiany wydają się iść w dobrym kierunku. Dyskretnego czaru nigdy nie za wiele!

mp.hm.com

SP0217 ZANOX-BANNERS-2017500-5002 Image Banner 500 x 500
  • Viola Sułko

    oczywiste jest, że męska fantazja nie zna granic – a co pozostaje z fantazji faceta, kiedy wszystko odsłonięte jest i podane na “tacy”. Tajemniczość jest kusząca, ale musi i być kobieca 🙂