pokojówka

Pracując jako osoba na takim stanowisku nie tylko musimy włożyć w to sporo siły fizycznej, energii, ale również po prostu chęci. Do wykonywania obowiązków zawodowych przyda nam się dobre zdrowie zarówno fizyczne jak i psychiczne. Sporo ruchu, noszenie wyposażenia oraz korzystanie ze środków czyszczących czy dezynfekujących nie wpływa korzystnie na nasz układ oddechowy, ruchu oraz krążenia krwi. Podobnie zły wpływ mają na skórę dłoni czy twarzy. W trakcie pracy używać będziemy również specjalnych uniformów, które łączą funkcje estetyczne oraz reprezentacyjne, ale również ochronny. Jakie obowiązki zawodowe wynikają z pracy na takim stanowisku? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/specyfika-pracy-pokojowki-dowiedz-sie-jak-wyglada-praca-jako-pokojowka/

Obowiązki zawodowe wynikające z pracy pokojówki

Do zakresu twoich obowiązków wlicza się zadania, które mieszczą się w standardzie hotelowym. Mogą być bardzo różne w zależności od danego hotelu. Najogólniej mówiąc, do zadań pokojówki będzie należało utrzymywanie czystości w pokoju, na korytarzach oraz innych pomieszczeniach, w których przyjmowani są goście. Do pracy zalicza się czyszczenie podłóg, wycieranie kurzu w, sprzątanie toalet, dezynfekcja obszarów, w którym goście pozostawili po sobie wirusy. Tyczy się to przede wszystkim łazienek, łóżek, a także ręczników. Łóżka same w sobie są osobną historią, ponieważ stanowią jeden z głównych elementów wyposażenia pokoju. Dlatego tak ważne jest dbanie o stałą wymianę świeżej pościeli, a także prześcieradła. Dodatkowo w pokoju muszą być usunięte pozostałości po poprzednich gościach. Muszą być wyrzucone śmieci i, niedopałki po papierosach oraz używane ręczniki i szlafroki.

Organizacja pracy pokojówki

Oprócz standardów, w każdym hotelu istnieją wewnętrzne procedury. Podejmując się pracy w hotelu, musimy dokładnie się z nimi zapoznać. Podlegamy wówczas kierownikowi zmiany lub piętra, w zależności od wielkości hotelu. Dzień zaczyna się od założenia uniformu oraz sprawdzenia pokoi, które powinny być opuszczone. Następnie upewniamy się taktownym pukaniem, a następnie wchodzimy do pokoju, który należy posprzątać. W przypadku gości, którzy zostają w hotelu dłużej, ich pokoje również muszą być utrzymane w czystości. Naszym zadaniem będzie ustalenie optymalnej godziny, w której goście wychodzą w ciągu dnia, tak abyśmy nie przeszkadzali im swoją obecnością podczas sprzątania. Najlepiej jest robić to pod ich nieobecność. Po posprzątaniu pokoju, udajemy się do kolejnego w takich samych celach. Tak w dużym skrócie wygląda dzień w pracy pokojówki.

Zobacz też: http://dlakobiet24.pl/w-jaki-sposob-zostac-pokojowka/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here